sobota, 4 lipca 2015

KOSMETYCZNE HITY I KITY II. Czy ceny z kosmosu gwarantują naprawdę kosmiczne efekty?

Lubię ładne rzeczy. Lubię, gdy coś czego używam ma ładne opakowanie. A producenci kosmetyków doskonale o tym wiedzą*.


Czyli o tym, dlaczego wchodząc do perfumerii jesteśmy zgubione. Dziś o kosmetykach powyżej 150zł.

Słowo wstępu na temat kosmetyków w kosmicznych cenach- nauczona równie kosmicznymi rozczarowaniami, nad każdą z super- drogich pozycji pochylam się kilkakrotnie i mniej więcej 100 razy zadaję sobie pytanie, czy na pewno tego potrzebuję. Czasem pytam tak szybko, że rozsądek nie ma czasu na przetrawienie informacji i zazwyczaj jest klops. Ale o tym zaraz. Stosuję zasadę- im coś jest bliżej mojej skóry i dłużej na niej zostaje, tym bardziej muszę być do tego przekonana i tym lepszej jakości oczekuję. Dlatego wiem, że  czasem trzeba słono zapłacić w przypadku serum, kremu, podkładu i korektora. Dla każdego staram się szukać tańszych odpowiedników i w wielu przypadkach mi się to udaje, jednak jest kilka perełek bez których byłoby mi naprawdę smutno. Na nie z pełną odpowiedzialnością, nawet w chudych czasach jestem w stanie wysupłać odpowiednią sumę.

Ciekawi moich typów?




1. SHISEIDO Eye Zone, korektor- rozświetlacz pod oczy, cena ok. 160zł
Wśród dzisiejszej listy jest tylko jedna pozycja, bez której nie umiałabym się obejść i dla której nie znalazłam tańszego odpowiednika. To ten korektor w pisaku. Idealna konsystencja, perfekcyjne krycie, trwałość i super nawilżenie- używając go mam wrażenie, że stosuję kosmetyk pielęgnacyjny, a nie makijaż. Bardzo wydajny, mi wystarcza na minimum pół roku przy niemal codziennym stosowaniu na miejsca pod oczami, skrzydełka nosa i okolice ust. Kultowy Touche Eclat YSL nawet się nie umywa. ABSOLUTNY HIT, wart swojej ceny.

2. DIOR Diorskin Nude, podkład, cena ok. 190zł
Uwielbiam podkłady z dobrym kryciem, ale takie, które nie dają efektu maski. Większość albo bardzo matuje, albo za bardzo rozświetla, a do tego strasznie się lepi. Nude to jedyny podkład, przy którym mam wrażenie czystej, zdrowej skóry z perfekcyjnym kryciem. Świetna kolorystyka, z żółtą bazą. Mój HIT.

3. CHANEL Double Perfection, podkład w płynie, cena ok.190zł.
Swego czasu byłam tak blada, że żaden z podkładów nie nadawał się do mojego odcienia skóry. Do sklepów weszła kolekcja Double Perfection Chanel z nową paletą- i tam udało się dobrać najbledszego z bladziochów. Za kolorem szedł całkiem przyzwoity podkład. Świetnie matuje, daje średnie krycie, nie zapycha, więc polecam go dla skór problematycznych. Minus- jest bardzo rzadki, a znajduje się w szklanej buteleczce bez żadnego aplikatora, więc ile się wyleje, tyle trzeba zutylizować. Prawie HIT

4. CHANEL Vitalumiere Creme Foundation, podkład w krenie, cena ok. 240zł
Pamiętam, że kupiłam ten podkład w afekcie, po skończeniu projektu dla wyjątkowo wrednej klientki. Jeśli szukacie czegoś, co zapewni Wam efekt skóry dwunastolatki, to tadam!. Nigdy, żaden podkład nie wygładził mi tak skóry przy jednoczesnym rozświetleniu. Nawilża, nie zasycha. Wady- cena; jak dla mnie, odcienie zbyt różowe; aplikacja paluchem ze słoiczka mało higieniczna. Ale i tak warto. HIT




5. ESTEE LAUDER Double Wear, podkład, cena ok. 170zł.
Przed Diorem to był mój ulubiony podkład, teraz niestety nie ma z nim szans. Co nie zmienia faktu, że to bardzo przyzwoity, super- kryjący i trwały podkład. Tylko trochę za sztucznie wygląda na twarzy. HIT

6. DIOR Capture Totale Serum de Teint, podkład, cena ok. 300zł
Połączenie serum z podkładem wydawało mi się idealnym rozwiązaniem, gdy walczyłam z przesuszoną po hormonalnej terapii skórą. Wcześniej stosowałam już serum z tej serii, więc posmarowałam się na pewniaka i ....o żesz, ja pi.....lę. Za 300 zł podkład równocześnie wysuszył i nabłyszczył mi skórę: wokół nosa, na brodzie i na czole podkreślił łuszczące się płatki, a na policzkach miałam dosłownie tłuste plamy. Nierównomierny kolor, po przypudrowaniu jeszcze bardziej widoczny, wysyp niespodzianek wieczorem i trwałość może 3-godzinna. Co za straszny, drogi KIT!

7. LANCOME, Poudre Majeur Loose- puder sypki, 175zł
Pamiętam, że to był mój pierwszy puder z wyższej półki. Kupiłam go za pierwsze "dorosłe", bo samodzielnie zarobione pieniądze. Czarne puzderko ze złotą różą traktowałam z namaszczeniem, niestety upadło mi na schodach i stłukło się lusterko. A ja ryczałam tydzień.
A było za czym, bo to była magiczna puderniczka- wyglądała jakby kryła puder prasowany, ale po naciśnięciu poduszeczki pod spodem, przez sitko wyskakiwała mgiełka pudru sypkiego. Wszystko w pięknym kompakcie z dużym lusterkiem, o którym moja szkolna przyjaciółka mówiła "limuzyna". Niestety, Lancome wycofało ten model opakowania i zaczęto sprzedawać Poudre Majeur w klasycznych słoiczkach. I choć sam puder to HIT, najdrobniej zmielony, z przepięknym satynowym wykończeniem- to tego opakowania nie mogę odżałować.

8. DIOR Bronze Natural Glow Body, samoopalacz do ciała i twarzy, cena ok. 170zł.
Kosmetyk, który przywrócił mi wiarę w to, że nie będę skazana na statystowanie w filmach o wampirach. Nienawidzę się opalać; leżenie plackiem na plaży wśród skwierczących turystycznych skwarek uważam za jedną z najgorszych tortur. Solarium omijam szerokim łukiem, a na myśl o samoopalaczach mam myśli samobójcze ( pamiętacie mój sylwestrowy zebra-look?). Przetestowałam chyba wszystkie samoopalacze dostępne na rynku i myślałam, że czas się poddać, aż tu trafił się Natural Glow. Przedziwny żel-nie żel, krem-nie krem, który rozprowadza się idealnie równo, daje piękny odcień bez śladu sztucznej skwarki, pięknie nabłyszcza ciało i uwaga- PACHNIE. Zero smrodu samoopalacza. Nawet taka pierdoła jak ja poradzi sobie świetnie z aplikacją. Bardzo wydajny. Wart każdych pieniędzy. SUPER - HIT.



9. GUERLAIN, Kiss Kiss Gloss, błyszczyk, cena ok. 160zł
10. DIOR Addict, błyszczyk, cena ok. 135zł
Podsumowuję te kosmetyki razem, ponieważ nie zauważyłam pomiędzy nimi absolutnie żadnej różnicy ( poza kolorem, oczywiście). Oba mają piękne opakowania, smakowite nazwy, oszałamiającą paletę kolorów, transparentny wygląd na ustach, przyjemny smak i zerową trwałość. 
Czyli dokładnie to samo, co błyszczyki np. Bourjois, albo L'Oreal.  No ładne, ale za taką kasę...KIT

11. DIOR Diorific Golden Winter ( edycja limitowana), cena ok. 150zł
Mazidła do ust traktuję po macoszemu. Na co dzień używam tylko balsamu ochronnego, bo prawie wszystkie pomadki i błyszczyki albo wysuszają mi skórę, albo mam na nie uczulenie, albo jedno i drugie naraz. Do tego  zjadam je w ilościach hurtowych i zastanawiam się, czy wielkodupie nie bierze się przypadkiem właśnie stąd. Diorific dostałam w prezencie od Siostry i był to najlepszy prezent, jaki mogła mi dać;). Szminki z kolekcji Golden Winter są super-napigmentowane, idealnie matowe, z miniaturowymi błyszczącymi drobinkami. Mam kolor 046 Minuit- fuksja i nie wyobrażam sobie już bez niej życia. Czuję, że ten kolor dodaje mi charakteru, odwagi. Do tego ma przepiękne, złote opakowanie które jest ozdobą kosmetyczki. Trwałość na 5+. HIT!!!

12. GUERLAIN, Kiss Kiss Rouge, szminka, cena ok.165zł
Jeśli już jesteśmy przy luksusowych opakowaniach- czy wiecie, że projektanci Guerlain opracowali to opakowanie tak, by przy zamykaniu wydawało charakterystyczne "kliknięcie" wzorowane na dźwięku klamki od samochodów Rolls-Royce? To szminka którą najpierw słychać, a dopiero później widać;). A zawartość? Bardzo przyzwoita; mocno nawilżająca, kremowa,z satynowym połyskiem. Używam koloru 531 Fabolous Rouge. Trwałość średnia, na mnie wytrzymuje może godzinę-dwie bez poprawek, ale obok Diorific to jedyna szminka, która mnie nie uczula. Także prawie-HIT

13. DIOR Vernis, lakier do paznokci, ok. 120zł
Z czystym sumieniem mogę powiedzie, że jest to jeden z najgorszych lakierów jakie kiedykolwiek miałam. Owszem, ma szeroki i wygodny pędzelek i gładką  konstystencję, ale krycie jest masakryczne, a lakier zaczyna się ścierać praktycznie od razu. Mimo stosowania baz, lakierów na wierzchu itd. nie przeżył na moich paznokciach dłużej niż pół dnia. Największy KIT tego zestawienia.


14. DIOR Hydralife, maseczka nawilżająca, cena ok. 220zł
Naprawdę skuteczna maseczka nawilżająca której stosowanie jest czystą przyjemnością- dosłownie i w przenośni, bo nie trzeba jej zmywać;).  Uratuje nawet najbardziej przesuszoną skórę,
HIT

15. DIOR Hydralife Skin Energizing, serum nawilżające, cena ok. 360zł
Do momentu gdy nie zaczęłam go stosować, uparcie twierdziłam że serum to zbędny i totalnie nieużyteczny kosmetyk. Wystarczył tydzień z Hydralife Skin Energizing, abym poszła na pielgrzymkę w intencji jego wynalazcy. Serum genialnie nawilża, zwiększa gęstość skóry ( serio!!! jakby ją pompował od środka), małe zmarszczki natychmiast się wyprasowują. Wystarczy nałożyć na nie kropelkę dotychczasowego kremu, który dostaje dodatkowego "kopa" i działa kilka razy skuteczniej. Nie zapycha, matuje i rozświetla, pięknie pachnie i natychmiast się wchłania. W składzie ma jisten i centellę, i ... wie co to za jedne, ale działają jak szatan. HIT!

16. DIOR Capture Totale, One Essential Skin Boosting, serum cena ok. 550zł
Kolejne rewelacyjne serum od Diora. To ma nieco inne działanie niż Hydralife- nie nawilża tak dobrze, mam też wrażenie że skóra nie jest po nim aż tak świetlista, ale jeśli chodzi o jego główne zadanie, czyli usuwanie toksyn i napinanie skóry, to u mnie ma 5 gwiazdek. Po miesiącu stosowania miałam wrażenie, że skóra wymieniła się na nową. Jeśli zdecydujecie się je stosować, uprzedzam- przez pierwsze dwa tygodnie cera się oczyszcza i trzeba być na wszystko gotowym. Ale później bajka. HIT




Na deser zostawiłam dwa kultowe mazidła od lat wzbudzające podniecenie u wszystkich, głównie ze względu na cenę i/lub magiczne działanie i dwa takie, które doprowadziły mnie na skraj wytrzymałości. 
Zacznijmy od plusów, czyli:

17. LA MER, Creme de La Mer, krem, cena od 600zł/30ml do 9,000zł/ 500ml.
Opracowany w latach 70 jako maść na oparzenia, okazał się panaceum na całe zło. Konkretnie zło, które może pojawić się na naszych facjatach- Creme de La Mer leczy zmiany po trądziku, popękane naczynka, normalizuje cerę tłustą, nawilża cerę suchą, wypełnia zmarszczki, wygładza, rozświetla i napina skórę. Jak to możliwe? Teoretycznie to zasługa alg morskich poddanych działaniu fal dźwiękowych o specyficznej długości; moim zdaniem kluczowym słowem jest tu "kuracja", a nie "pielęgnacja", bo ten krem naprawdę leczy. I od czasu wynalezienia nie zmienia się ani na jotę,  co świadczy samo za siebie. Do tej pory niestety nie dorobiłam się jeszcze pełnowymiarowego opakowania, ale miałam okazję używać go przez ok. 3 miesiące dzięki miniaturom otrzymanym przy większych zakupach i potwierdzam wszystko, co obiecuje producent- skóra po tym kremie naprawdę się zmienia. Na lepsze. I jest bardzo wydajny. I przyjemny w stosowaniu. I wiem, że będę ryczeć przy wbijaniu pin-u, ale chyba już czas. HIT

18. Dr. BRANDT, seria GLOW- serum na noc i krem na dzień, cena 399 i 299zł.
Pamiętam dokładnie dzień, w którym kupiłam ten "fantastyczny" duet. Po kilku nocach zarwanych nad wyjątkowo parszywym projektem, za obietnicę poprawy jakości życia byłam w stanie oddać każde pieniądze. A pani w Sephorze ( tak, napiszę o tych paniach jak nic) bardzo chciała ode mnie pieniądze wyciągnąć i właśnie mi to obiecała. Przy drobnej pomocy tych dwóch, A-B-S-O-L-U-T-N-I-E genialnych kremów. Czym dokładnie mnie skusiła? Cytuję: nowatorski rozświetlacz odbije naturalne światło padające na moją twarz i zamieni je w korzystną energię, mikrokryształy rubinu wejdą w synergię z rozświetlaczami skóry i optycznymi dyfuzorami, aktywny kompleks retinolu zwiększy produkcję kolagenu oraz będzie stymulować krótkoterminowe procesy odnowy komórek, a formuła Hydro-balance wyreguluje cyrkulację wody przez membrany. 
Cóż, sprzedawczyni ewidentnie była nawiedzona i pierdzieliła jak skrzyżowanie scjentologa ze Spockiem ze Star Treka, ale wymordowana 72-godzinnym dniem pracy łyknęłam to niczym żona Hollywood szampana. Echa świetlnych refleksów, mikrokryształów i synergii dotarły do mnie następnego dnia, gdy posmarowana kremem nr. 1 zaczęłam świecić się jak wampir w Zwierzchu, natomiast po 2 dostałam mega pryszczy. Okazało się że "optyczne dyfuzory" to brokat, a membrany mojej skóry ( wtf??? ) zdecydowanie nie chcą żadnej cyrkulacji. Męczyłam się z magicznym duetem przez jakiś miesiąc, po czym zużyłam oba do smarowania stóp; pięknie błyszczały w świetle dnia. A ja prędzej uwierzę w międzygalaktycznego morsa, niż w pozytywne działanie kremów Dr.Brandt. KIT

19. LA PRAIRIE, Skin Caviar Luxe Cream, cena od 1,600zł za 30 ml.
Kultowy "kawiorowy" krem dostałam w formie miniatury wystarczającej na ok. miesiąc stosowania i nie ukrywam, że byłam wręcz niezdrowo podniecona wizją jego stosowania; przede wszystkim- zastanawiałam się, czy będzie śmierdzieć rybą (tak,serio). Wyłuskałam słoiczek z kilkunastu kartoników, folijek i woreczków, wydobyłam słynną szpatułkę ( wiadomo- jak kawior to i szpatułka) i tu zaczęły się rozczarowania. Wbrew wizjom mojej nieco rozbuchanej wyobraźni, krem w niczym nie przypominał kawioru i na skórze nie zdziałał absolutnie nic, no może lekko się po nim błyszczałam. Żeby chociaż śmierdział rybą. KIT


DLACZEGO WCHODZĄC DO PERFUMERII JESTEŚMY ZGUBIONE, CZYLI O SILE RYTUAŁU*

Podstawową zaletą kosmetyku powinien być jego pozytywny wpływ na skórę ( włosy, paznokcie albo gdzie go tam sobie zaaplikujemy). Teoretycznie.
W praktyce mam wrażenie że zakup nowego specyfiku działa przede wszystkim na naszą psychikę ( no przecież o siebie dbam, hello, jestem tego warta!) i stan portfela, a pozytywny lub negatywny efekt wizualny jest tylko niezbyt istotnym skutkiem ubocznym. Dochodzi do tego jeszcze aspekt pięknej otoczki ( i tu nie ma lipy, krem Diora naprawdę zajebiście wygląda na półce) i rytuału, który ze wspomnianym kremem kupujemy. Bo zwykły krem bierzesz z półki, rzucasz na kasę, przychodzisz do domu, odkręcasz, wyciągasz palcem, smarujesz, zakręcasz, odstawiasz. 
Kosmicznego kremu nie bierzesz z półki. Kosmiczny krem jest Ci prezentowany przez panią, która używa słów których nigdy wcześniej i pewnie nigdy później już nie usłyszysz. Dowiadujesz się, że Twoja zmęczona, atakowana z każdej strony skóra zostanie poddana luksusowemu rytuałowi i po raz pierwszy, PIERWSZY, ROZUMIESZ? odetchnie, tak jak na to zasługuje. Bo przecież jest tego warta, prawda? Następnie kosmiczny krem jest niesiony przez Panią do kasy, żebyś nie musiała go dźwigać sama, tam otula się go w bibułki, wstążeczki, elegancką torebkę, uzupełnia o miniaturki kosmetyków z serii, aby jeszcze lepiej wspomóc odnowę Twojej biednej skóry i uroczyście wręcza przy wyjściu ze sklepu. Gdzieś po drodze podajesz jeszcze kartę, klikasz pin, a z konta znika Ci 800zł, ale czym to jest wobec tego całego nabożeństwa? A przygoda dopiero się zaczyna, bo idziesz do domu, po drodze a) tuląc do siebie ten cud, żeby go nikt nie ukradł, b)zamaszyście machając obrendowaną torebką -zależy jaki masz styl. Z wypiekami na twarzy przekręcasz klucz w drzwiach, pędzisz do łazienki, stawiasz torebkę na blacie, wyłuskujesz z kolejnych warstw bibułek opakowanie; zrywasz jedną folię, drugą, pudełeczko z lakierowanego papieru otwiera się samo niczym origami,; wydajesz z siebie długie, pełne zachwytu westchnienie, bo wewnątrz jest jeszcze jedno piękne pudełeczko, a w nim aksamitny woreczek, z którego wyjmujesz kolejno szpatułkę, instrukcję obsługi i wreszcie, KOSMICZNY KREM. 
Zanim jednak nałożysz go na twarz, musisz przeczytać instrukcję o formacie mapy świata, w 15 językach, ponieważ już na zewnętrznym opakowaniu było napisane, że TEN krem jest inny i wymaga WYJĄTKOWEJ aplikacji. Pani w sklepie też o tym opowiadała, a wzrok miała przy tym naprawdę natchniony. Więc czytasz o tym, że krem należy wyjąć zdezynfekowaną szpatułką, nałożyć w zagłębienie dłoni, ogrzać, nanieść osiemnastoma punkcikami na skórę (patrz rysunek) i powoli, uderzając opuszkami palców, rozprowadzić go po twarzy. Zajmuje Ci to jakieś 45minut, przy czym cały czas z wrażenia wstrzymujesz oddech, więc po aplikacji masz wrażenie  że zaraz zemdlejesz. Tak, ten pierwszy raz bywa orgazmiczny.

A później? Efekty czasem są, czasem nie. Po tygodniu szpatułka upada Ci pierwszy raz. Po dwóch nie masz już cierpliowści się po nią schylać, więc leży gdzieś pod umywalką, oklejona kocią sierścią i kurzem. Po kilku dniach wstawania o godzinę wcześniej, aby zaaplikować krem w ten WYJĄTKOWY sposób stwierdzasz, że masz to w dupie i wolisz się wyspać, więc smarujesz się nim jak zwykłym kremem.
Po miesiącu koleżanka wypada z wypiekami na twarzy z Twojej łazienki i pyta, jak to jest stosować TEN krem, a Ty naprawdę nie wiesz, co odpowiedzieć; że wydałaś 8 stów po to, by czuć się NORMALNIE? Więc ściemniasz, że jest obłędny. Bo jest dobry, owszem, ale producenci w pocie czoła już opracowują jego genialnego następcę. Jeszcze ładniej opakowanego. I kupisz go, choć jeszcze o tym nie wiesz. Bo Jesteś uzależniona od RYTUAŁU.

Ja jestem, choć ciężko czasem się do tego przyznać. A Ty?

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dwa lata temu, robiąc porządki - wyrzucałam zużyte/przeterminowane/kity kosmetyczne :). Uzbierał się naprawdę duży worek. Mój Tata zapytał mnie gdzie bym pojechała za te pieniądze, gdybym nie kupiła tego wszystkiego?! Zaczęłam się nad tym zastanawiać i.. od tamtej pory nie kupuję nic powyżej 50 zł. Szukam kremu np z Lieraca a potem szukam kremu o podobnym składzie z niskiej półki (żmudne ale wg. mnie sie sprawdza), sprawdzam opinie i staram nie sugerować się postami sponsorowanymi, wiec Twoje posty o kosmetykach są MEGA. Pozdrawiam

Maja pisze...

Mamy bardzo podobną kosmetyczną filozofię;). Tym bardziej cieszę się, że posty o hitach i kitach przypadły Wam do gustu. W tym tygodniu będzie mój ulubiony- o super taniochach:D

Anonimowy pisze...

Czekam z niecierpliwością! Jestem ciekawa czy moje hity będą Twoimi :)