środa, 23 listopada 2011

Catch Papilloma

Wirus w pełnej , wyjątkowo atrakcyjnej krasie szaleje na fb i nikt już nie pamięta o procesowaniu się z autorami akcji Kobiecy Sekret...

Po mocno kontrowersyjnej loterii i mailingu przyszła pora na akcje terenowe ( podczas których setki harpii tratowały się w biegu po maskotki przedstawiające HPV) i CATCH PAPILLOMA,  czyli grę która robi z kobietami dokładnie to samo co wirus- bierze przez zaskoczenie, kusi, nęci i nie chce się odczepić. Tylko w dużo ładniejszym, lukrowanym ubranku.

Magda Siarkowska z biura organizacyjnego kampanii społecznej „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”: „Wierzę, że „Catch Papilloma” będzie świetnym impulsem abyśmy podjęły działania profilaktyczne w realnym świecie, które pomogą nam uniknąć śmiertelnego zagrożenia w przyszłości. Jest to pierwsza w Polsce gra edukacyjna wykorzystywana w kampanii społecznej popularyzującej wiedzę na temat zagrożenia jakie niesie za sobą zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego. W dużej części została ona przygotowana przez kobiety dla kobiet. Gra jest bardzo angażująca oraz zawiera
w sobie mądry przekaz edukacyjny. Zachęcam wszystkie dziewczyny do wzięcia udziału w grze
i polecania jej koleżankom. Możecie ją uruchomić na facebookowym profilu Kobiecy Sekret, tam też tworzymy aktywną społeczność dziewczyn, z którymi każdego dnia rozmawiamy o tym, jak dbać
o nasze zdrowie.”


Strony o HPV:
http://www.hpv.pl/
http://hpvrak.blogspot.com/

Moje wrażenia? Przednie;). 
Jako wybitny hardkor lubię to co kontrowersyjne, niegrzeczne, przewrotne.I  taka właśnie jest ta akcja- podobnie jak HPV, pomysłodawcy nie oszczędzają kobiet. Wyzwalają w nich najgorsze instynkty z chciwością, pazernością i lekką nutką głupoty na czele ( choć czytając wypowiedzi niektórych z nich łatwo stwierdzić że pokłady nie są ukryte głęboko) by na koniec zostawić z gorzką pamiątką- świadomością, że każda może być zarażona. Sorry, Doda-  "Siedem grzechów głównych" należy do Papillomy.




To jedna z pierwszych akcji społecznych, która tak intensywnie wykorzystuje możliwości oferowane przez nowe technologie. Idealnie wpisuje się w dzisiejszy, sterowany internetem krajobraz i mimo skandalu oraz wizualnej  słodko- gorzkiej otoczki przekaz pozostaje jasny:

"Dane z Krajowego Rejestru Nowotworów przerażają. W 2009 roku na raka szyjki macicy zachorowało 3012 kobiet, a blisko dwa tysiące umarło z powodu tego nowotworu. Mimo, że od 2006 roku dostępny jest program bezpłatnych badań cytologicznych dla kobiet od 25 do 59 roku życia, dane praktycznie się nie zmieniają. Polska jest w niechlubnej czołówce europejskiej, jeśli chodzi
o umieralność z powodu raka szyjki macicy, pomimo faktu, że z problemem można skutecznie walczyć." 
Na koniec aspekt dla takich jak ja, estetycznych zboczeńców bardzo ważny- cała kampania jest PIĘKNA, a  za piękno odpowiada Hosanna.

Brak komentarzy: