środa, 24 sierpnia 2011

Jak zrobić bieloną cegłę- step by step

Co by tu wykombinować, by ze zwykłej czerwonej/ pomarańczowej/ rudej cegły uzyskać taki efekt?



Otóż...

Wymieszałam impregnat do cegieł z białym gruntem ( do ścian) w proporcjach mocno na oko;), ale przypuszczam że było to ok 1:4 ( grunt- impregnat ). Oba specyfiki są wodorozcieńczalne, więc nie było zgrzytów i grzecznie się wymieszały.
Taką rozwodnioną bielą pociągnęłam surowe, przetarte ryżową szczotą cegły:


I uzyskałam taki efekt:


Dzięki rozcieńczeniu gruntu impregnatem krycie stało się transparentne, a biel wniknęła w strukturę cegły (nie dając wrażenia pochlapania cegieł zwykłą farbą). Efekt jest w 100% matowy i bardzo naturalny. Porada- do mieszanki impregnat+ grunt możemy tez dodać kroplę grafitowego/ szarego barwnika; efekt "zasnucia" cegieł będzie jeszcze subtelniejszy i całkowicie zrównoważy przebijający, pomarańczowy odcień.
Wiadomość dla posiadaczy cegły już zagruntowanej- po takiej powierzchni mieszanka całkowicie spływa. W tym przypadku polecam pomalowanie cegły nierozrobioną farbą z kroplą szarości i wytarcie jej do sucha miękką szmatką. Efekt złagodzenia koloru i  będzie porównywalny do rozbielonego impregnatu, choć nie aż tak naturalny. 

 Smacznego!

3 komentarze:

Unknown pisze...

Bardzo przydatny poradnik. Być może kiedyś z niego skorzystam, bo strasznie podoba mi się taka cegła!
Pozdrawiam ciepło :))

Maja pisze...

Polecam, mam nadzieję że marzenie o ceglanej ścianie szybko się ziści;)
Pozdrawiam, Maja

Scuklinkier pisze...

Bardzo ładny efekt. Ściana z cegieł wygląda niesamowicie!